tisdag 24 februari 2015

Underbara Pärlhyacinter ~ Lovely Grape Hyacinths

there is a translator to the right
alla dessa underbara Vårblommor....

visst blir man GLAD :)
vad man kanske inte alltid tänker på är att de flesta tidiga vårblommor går bra att använda som snittblommor...
förvara gärna svalt på natten, så står det jättelänge....
när det gäller SMÅ blommor tycker jag de gör sig bäst i många mindre vaser...

fatet är ett gammalt kakfat som jag målat vitt och hängt lite gamla överblivna prismor i....
på vintern änvänder jag det till blockljus, men nu får får det vara blomsterbord
hmmmm,,,,,
jag har börjat att Påskpyssla lite lite.....
när får man dra igång på allvar?
det liksom kliar i fingrarna :)
kram kram
Håkan

8 kommentarer:

  1. Underbart arrangemang! De små vaserna är ju bedårande söta! Är det typ medicinflaskor eller liknande? Läckert skapat!

    SvaraRadera
  2. Jösses... blir alldeles trädgårdsnödig när jag klickar mig in här! <3

    SvaraRadera
  3. I like this fases Hakan! Groetjes, Hetty

    SvaraRadera
  4. I love these flowers ! Fantastic colors !

    SvaraRadera
  5. So beautiful ! The little vases are cute !

    SvaraRadera