måndag 23 november 2015

mer julpyssel ~ more christmas craft

there is a translator to the right
ikväll så gjorde jag en ny krans...för inte kan man ha för många kransar till jul :)
jag klädde först en vanlig kransstomme med mossa....... och sedan virade jag på lite kvistar an en, med de vackra bären på

mossan gör att det ser "täckt" ut, även om man inte har så många kvistar.....

och vem har sagt att man måste ha vissa färger till JUL .....
jag tycker det funkar bra med lila till de blå enbären....

och ett litet tips för er som har Hycinter redan nu..... när de blir långa och lite "gänliga" inne i värmen så klipp bara av dom och ha dom som snittblomma ett tag.. förvara gärna kallt på natten så står dom länge.....
GLADA färger. men ändå julstämning

måste även visa mitt söderfönster när SOLEN lyste in i går... vilket underbart ljus

mer pyssel ikväll blev att jag hittade en gammal "ful" toppstjärna...

som jag genast täckte med "förgyllningslim"......
lät torka lite .....

och sedan la på guldbladen......
imorgon när det torkat ska jag "borsta" bort det överflödiga och "patinera" guldet... ni får se :)
ja ni kan kanske gissa redan nu att Årets gran INTE blir vit :)
just det ja..... många undrar var jag får tag på allt mitt "pysselmaterial" och det mesta köper jag hos  butik DAHLIA
Hoppas veckan börjar bra för ALLA
kram kram 
Håkan

3 kommentarer: