torsdag 19 maj 2016

Välkommen till "Roshimlen" ~ a a visit in heaven of roses

there is a translator to the right
ja.... gissa vad jag har gjort ikväll?
jo gödslat och VATTNAT :)
massor med knopp på mina 300 rosbuskar.. det kommer att bli en mycket fin säsong
Är ni en grupp, stor eller liten ( max 15-20personer), så är ni hjärtligt Välkomna att besöka Maleviks Rosenträdgård i juli augusti eller september......
det går lika bra om ni bara vill njuta av färger, former och dofter.... eller att ni även vill att jag berättar om rosorna och hur jag lyckas med dom....

blomningen är fantastisk hela säsongen....

vi gör en rundvandring där jag berättar om alla rosor. vi skär massor med rosor, som ni sedan fär ta med er hem.....

ni kan även få hembakat fika ......


överallt ROSOR

Väldoftande.....

i massor...

är vädret fint sitter vi ute......

ja.... det är faktiskt saft :)

och är det blött eller för varmt kan man njuta i Orangeriet.....

Välkomna att maila på
rosor.eu@telia.com
så kommer vi överens om något som passar just er
VÄLKOMNA
Håkan

1 kommentar:

  1. Heisann, jeg har kjøpt gjødsel i dag, vannet kommer fra himmelen, og de historiske rosene i rosebedet som jeg klipte ned, ser ut til å komme med mange nye skudd. Denne sesongen skal bli bedets beste. Alle gresstrå er foreløpig luka opp, og med et par til nye roser er det fullt! Gleder meg til å se det utvikle seg. 300 roser har jeg ikke. Jeg får telle dem... og Flammentanz som jeg flytta for noen uker siden ser ut til å ha tålt det. Nå skal den få klatre i hønsenettingen og skjule hundestengselet! Ha en riktig fin ukeslutt! Takk for nydelige bilder...

    SvaraRadera