måndag 24 april 2017

Hur Du lätt bygger en Pelargontrappa ~ how You easily build a geranium staircase

there is a translator to the right
jag har länge velat ha en bra, stabil pelargontrappa
men inte funnit någon
så då får man bygga en själv :)
jag tog först några "vagnstycken" ( finns på alla byggvaruhus), dessa är egentligen till för att bygga trappor utomhus med.
finns i olika antal steg, jag valde 4
men "uppochner" så blir dessa "vagnstycken" bra stommar till en trappa....

sedan lite reglar 45mm x 45mm

skruva fast regeln i vagnstycket....

se till att det blir exakt 90 grader och att det står stadigt...

sedan tog jag grundade panelbrädor ( 195mm) till hyllor....
dessa var 4.80 ,eter långa, perfekta att dela mitt i tu, så trappan blev 2.40 bred
här är det bra om man är två stycken, så en kan hålla och den andre skruva,,,,

jaja. suck.... jag fick hålla och Ulrika skruva :)
se till att allt hamnar i lod, vattenpass är bra.....


hyllan klar.......
kan det bli lättare?

på med lite färg och sedan ställa på plats....
hyllan går bra att ha både inne och ute....

och givetvis lite PELARGONER
och ni kan lätt följa mig på
där jag heter rosegardenmalevik
eller Facebook
där jag heter 
kram kram 
Håkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar